Kris inom Jazzen?

Vet inte vad du talar om?

Inte något som du påstår stämmer.

Jazzen är på mycket stark framgång i Sverige och internationellt sett.

Kanske inte i din kommun, då får ni väl göra något åt det då!

Att sitta och gnälla hjälper vare sig musikanterna eller den Jazzstilen som du kanske föredrar.



http://roffjaz.blogspot.com/2010/12/bernt-rosengren-i-karlskrona-part-ii.html

Hej Rolf!

Förstår inte riktigt vad det är Du syftar på. Ovanstående inlägg är en länk till Jazz i Sörmlands hemsida där jag skrivit om Freddie Redds och Amanda Sedgwicks framträdande i Eskilstuna. Knappast ett uns gnäll vad jag kan se. Tvärtom var det ju en fantastisk kväll. Och i "min" kommun Strängnäs, har vi två vitala jazzklubbar. Ingen annan Sörmlandskommun har så "många".

Men jag har förvisso en del synpunkter när det gäller jazz, men då vill jag gärna veta vad det är du anmärker på så att jag kan svara. Som Din kommentar nu står blir den faktiskt helt obegriplig.

Jazzhälsningar

MATS

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Hej Gabriella!



Sommartid, knappats alls! I vart fall inte nu när jag är mitt uppe i slutjobbet med min bok. Vi får se till hösten!

Ha en skön sommar!

MATS