3

GOD JUL och GOTT NYTT 2011!



Nu blir det julvila på allvar! Höftledsoperationen i november gick utmärkt och hoppandet med kryckor likaså, men viljan att följa med det lokala bedrövliga politiska livet har alltmer vissnat. Vi får se hur det blir i framtiden. Att jag under alla omständigheter förmodligen alltid kommer att vara en nagel i ögat på somliga pompösa och vindflöjlande politiker kan ni nog vara förvissade om, men just nu känns den politiska situationen i Strängnäs mer som ett "alla-mot-alla" där få vänner förblir tillförlitliga och där alla partier helt verkar gå in i sig själva. Lusten för politiken får sig onekligen en knäck.

Men jag önskar alla mina läsare - vare sig de besöker bloggen för mina politiska skriverier eller för allt det andra jag skriver om - en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

MATS alias "Scarass"

1 Birgitta Elvingson (mfp):

Oaaaahhh! Imponerande! Skönt att höra att det är bra med dig! Håller med dig om att politik-lusten dalar när det känns som att allt handlar om makt och pengar, istället för ambitionen att göra det bästa för kommuninvånarna.

Ha en God Jul och ett Gott Nytt År - sen tar vi nya tag!!!

Hei på deg Mats.



Jag vil önske deg og de dine en GOD JUL og et GODT NYTT ÅR!



Mange juleklemmer fra

Margit

3 Kerstin Svensson:

Tänkte skriva ett inlägg om maktgalna politiker men avstår för julfridens skull.

Jag hoppas att du inte ger upp utan fortsätter vara en nagel i ögat. Din blogg är alltid så välskriven och faktaspäckad. En förebild faktiskt. Ibland har jag skrivit ut dina inlägg för att plocka fakta ur.

Ha en bra, skön och vilsam JUL och ladda batterierna. Du behövs ju.

God Jul och ett Gott Nytt År

Kerstin