0

HURRA! JAG HAR BREDBAND! OCH ZETTERLUNDEN ÄR PÅ GÅNG!

Idag har jag återfått mitt bredband och kan börja leva igen (?)!

Samtidigt har jag varit på presskonferens i Zetterlunden i Stockholm (eller som den officiellt heter: Monica Zetterlunds Park) där Monica Zetterlund-sällskapet presenterade Sällskapets och stadens planer för upprustning av parken inkl. ett "minnesmärke" (det första audiovisuella minnesmärket i Stockholm) över Monica.

Här är det Sällskapets ordförande Bengt Säve Söderbergh och Hasse Alfredsson från Stipendiekommittén som intervjuas för olika TV-stationer.

Konferensen utgjorde också startskottet på vårt UPPROP för bidrag till den konstnärliga utsmyckningen av konstnären Fredrik Wretman som sällskapet tagit initiativ till och förbundit sig att finansiera med 300.000:-. Vill ni bidra: klicka här för mer information.

Här tecknar Per Lublin en karikatyr av Kerstin Bagge där hon sitter med GalsAndPals-kompisen Monica Dominique

Medan intervjuerna pågick i parken satt jag och språkade med sällskapets kassör Susanne Westin medan tidningstecknaren Per Lublin, bakom ryggen på mig gjorde karikatyrer av Kerstin Bagge och Hasse Alfredsson.

Hasse A blir telefonintervjuad av DN

Så visade det sig att han gjort en av mig också (se ovan) och snappat upp en och annan kommentar ur konversationen!

Den får också bli månadens profilbild.

Nu är jag snart tillbaka med fortsättningen på mitt Italienska äventyr!