0

Nu också i microbloggosfären!

Idag gjorde jag min verkliga debut som microbloggare också. Kanske kommer jag inte att vara alldeles flitig där ännu, men kolla gärna in mina korta notiser från det pågående kommunstyrelsesammanträdet idag.

Barack Obama lär ha vunnit sin presidenttitel (om han nu har gjort det?) genom sitt microbloggande på Twitter. Att det har ett otroligt genomslag och börjar få det också här i Sverige, fick vi lära oss på ett intressant seminarium i lördags under Kristdemokraternas kommun- & landstingsdagar i Örebro.

Jag återkommer om Obama verkligen är president eller ej, och om Örebrodagarna och om dagens Kommunstyrelsesammanträde som föregicks av ett lika intressant seminarium kring styrning av kommunal verksamhet och kommunala bolag.

Titta gärna in på min microblogg . Där kommer jag att lägga in kortare texter och notiser.