1

Tredje Backe - ger de sig inte?

Jag minns inte längre hur många gånger Kommunstyrelsen m.fl. återförvisat frågan om detaljplanen för Tredje Backe i Mariefred p.g.a. att förbifartsfrågan vid skolan inte fått någon acceptabel lösning.

Ändå återfinner jag ärendet på dagordningen för nästa KS! Varför?

Och inte har förvaltningen behagat bifoga några handlingar heller. Eftersom inget nytt torde ha hänt hade det väl bara varit att skicka med de gamla vanliga handlingarna!

Det ska bli mycket intressant att se vad det är man försöker komma med för "lösning" den här gången!

Vi har bevars en ny politisk ledning i kommunen. Socialdemokraterna har tillsammans med Kristdemokraterna, Mariefredspartiet och spridda Centerpartister lyckats hejda detta ärende tidigare.

Senaste gången har det dock försports mig att de två ledande Socialdemokraterna var beredda att släppa fram detaljplanen men att de hindrades av en aktiv Mariefredsavdelning. Låt oss hoppas att de är lika aktiva denna gång.

Folkpartiet med Björn Lind (f.d. fastighetsmäklare och pappa till den ledande mäklaren i Mariefred) vurmar starkt för denna byggnation oavsett hur det går för skolbarnens trafikmiljö. Liksom ledande Moderater.

Följetången löper på.....
1 Freddy Danell:

Jag har inte ändrat åsikt. Hoppas mina kamrater inte gör annat.



mvh/Freddy