0

Telia ett telefonföretag?

På något sätt undrar jag ändå om inte Telia borde fundera lite på det här med kontakt med kunden.

Att försöka få kontakt med Telia per telefon är något jag har gett upp för länge sedan. Jag har som mikroföretagare inte möjlighet att avsätta den tid som åtgår för att använda den kontaktväg som borde varit den snabbaste och enklaste .

Det märkliga är att när det gäller att sälja in Telias tjänster, är telefonen ett uppenbart arbetsredskap för Telia som används flitigt (tillsammans med andra telefonoperatörer skall givetvis erkännas) för att trakassera oss kunder i tid men framförallt otid.

Jag kan som kund inte värja mig bakom en barrikad av hitochditkopplande knappval. Framförallt skulle inte Telias uppringare bry sig om några knappval i min telefon utan bara lägga på luren.........

Därför är e-postmöjligheten välkommen. Den kan jag både skicka och läsa när det passar mig som kund. Men för oss kunder skulle det vara så oändligt mycket enklare  om kommunikationen verkligen utnyttjade e-postens smidighet. Det är verkligen inte heller fallet!

Låt mig ge ett exempel:

Jag hade en supportfråga som jag skrev in på Telias hemsidas kontaktformulär. På den tiden hade jag inte begripit att jag inte ska begära ytterligare en omväg över SMS till min mobiltelefon.

Så först kom en pingeliping i min mobiltelefon som talade om att jag fått ett e-postmeddelande.

E-postmeddelandet hänvisade till en länk på Telias hemsida.

Där läser jag meddelandet:  "Jag har skickat Dig ett mail som svar på Din fråga"

Varpå jag öppnar min mail och läser e-postmeddelandet!!!!

Vore det inte helt enkelt enklare för alla parter om Telia lärde sig svara effektivt i telefon istället för dessa märkliga kringelkrokar! Eller åtminstone nöjde sig med att skriva svaret på ett ställe - det första!