0

33000 Kb!

Förstår ni vad jag skriver?

33000 kilobytes! Vet ni hur oääääääändligt lång tid det tar att ladda hem Ray Charles 6 minuter och 30 sekunder långa "What'd I say" från iTunes med bara 33000 - 56000 KILOBYTES tillgängliga för överföringen?

3 timmar 12 minuter och 41 sekunder!!!!!

Förstår ni! ÖVER TRE TIMMAR!

Detta drabbade mig alldeles före jul. Den antenn som det lokala energibolaget satte upp för 6-8 år sedan på det lokala vattentornet och som från början fösörjde fyra abonnenter med bredband drabbades av ett öde värre än döden! Teknikförändring!

Banverket fick tydligen tillbaka en kabel utmed järnvägen Katrineholm-Södertälje och plösligt måste hela Mälarnätet läggas om och matas från Västerås. Detta klarade inte "min" antenn och inte heller det fåtal andra som energibolaget satt upp här och var. Utrustningen var ju "gammal" och man fann inte ekonomi i att byta till ny utrustning för - i mitt antennfall - numera en enda kund = jag!

Man kastade ut mig i telefonmodemskylan! Och alldeles före Julafton!

Nu måste jag ju tillstå att eftersom jag sitter som suppleant i energisbolagets styrelse kan jag ju inte annan än hålla med om att det var ett kommersiellt rimligt beslut - även om det drabbade just mig.

Så nu går jag och väntar på Telias ADSL!

Därför är jag inte alltför flitig på bloggen. Det tar ju sådan tiiiiiid!