0

Tre generationer på Fasching


Håkan Broströms New Places Orchestra

För någon månad sedan tog jag med mig äldsta dottern med man och deras äldsta dotter (8 år) på Jazzklubb Fasching i Stockholm. Anledningen var att äldsta dotterns gamla klass- och körkompis, Meja, tillsammans med Jennifer Brown och gitarristen Ulf Wakenius skulle vara gästartister hos Håkan Broströms fantastiska storband: New Places Orchestra.


Meja i full aktion

Det blev en härlig kväll musikaliskt, roliga återseenden och för mitt barnbarn en minnesvärd upplevelse.


Två generationer Meja-fans lyssnar intensivt.

Meja har väl hittills hört till "popstallet" men har redan tidigare nosat också på jazzen och i år gör hon riktig debut med den äran också på jazzscenen. "Vilken pipa hon har!" sä ordföranden i Eskilstuna Jazzklubb, Sten Elmgart när han och jag lyssnade på samma konstellation på Stockholms Jazzfest någon vecka senare.

Mellan den 17 och 23 Juli är det fritt fram för den som också vill uppleva en av Mejas andra sidor, nämligen måleriet
att besöka Taxinge Slottsgalleri där jag har glädjen att få anordna en utställning med Mejas måleri.


"Time" från den kommande utställningen "Hidden words" på Taxinge Slotts galleri.