0

Har gjort mitt på idrottsarenorna!


Ur Strengäs Tidning den 23 juni 1977. Fr. höger på bilden ser vi Thure Wargloo (dåvarande Kommunalråd/ Fp), Mats Werner (dåvarande gruppledare/ Fp), K-G Kjellin (C), Marianne Åkerlund(Fp), Rolf Persson (C - Pappa till vårt Kommunalråd Jens P), Lars Börjesson (Fp), Henrik Elmberg (C), Sonja Ejeborg (Fp) + två damer vars namn jag inte kommer ihåg.

Den nuvarande majoriteten har utmanat oppositionen på hockeymatch. Jag vill härmed blott meddela att jag har gjort mitt för politiken på idrottsarenorna i och med den förlustmatch jag deltog i 1977. Med ett borgerligt lag som huvudsakligen bestod av Folkpartister och Centerpartister (var fanns moderaterna då? Tydligen fanns det någon M i mål iallafall!) kämpade vi mot ett viktmässigt överlägset Sosse-lag med den bastante Willy Nilsson i täten!

Det hela var givetvis mycket muntert och i Strengnäs Tidning återges Inga-Britt Fors heroiska insats.

Av dem som kämpade då är det bara Rolf Persson, Hans Olsson och Inga-Britt Fors (alla C) som förutom undertecknad fortfarande kämpar på i politiken i Strängnäs. De som höll ut längst ur S-laget  1977 var Kenneth Nilsson och Bengt Andersson.

Så den här gången kommer jag att nöja mig med att stå på läktaren och gapa!



På Folkets bild syns det borgerliga laget till vänster med okänd kvinna, Mats, Henrik Elmberg och Sonja Ejeborg samt K-G Kjellin och Hans Olsson som "överlöpare" bakom S-laget!
Rolf Persson, Inga-Britt Fors, okänd kvinna, Thure Wargloo plus en okänd yngling framför.
De jag kommer ihåg från S-laget är egentligen bara Kenneth och Willy Nilsson närmast det borgerliga laget.