7

Gammalt skryt......nu polskt!



I Maj skrev jag om mina två amerikanska "reklam-Oscars", som min gamle polske polare Jacek blev så impad av att han nu har skrivit en artikel om detta i den polska tidningen Trade Marketer. Jacek är ordförande i den polska avdelningen av POPAI (The Point of Purchase Advertising Institute) som arrangerade den tävling där jag vann mina två Indianer.
1 Peppe:

Det skulle ju bli mer relevant lokalpolitik efter bloggsemestern. Sen dess har vi fått; ett par irrelevanta inlägg om internt käbbel inom KD, ett reportage om själva valstugan (dock inte politiken däri) och ett om lokalpolitikers minglade med pöbeln under Mälardagen, samt ett par navelskåderier om Werners vidunderliga liv (inklusive ett exempel på att reklambranschen är lika nepotisk som andra andra branscher, folk skriver tydligen artiklar om sina vänner). Var tog den relevanta lokalpolitiken vägen? Vad vill KD? Vad vill du?

2 Anonym:

Vad hände med frågan om var de utlovade lokalpolitiska inläggen tagit vägen?

Till "Peppe" vill jag bara säga att detta är min privata blogg och inte något språkrör för Kristdemokraterna. Jag väljer faktiskt själv vad jag vill skriva om.

4 Peppe:

Sjalvklart Mats, men du utlovade ju i ett tidigare inlagg fler inlagg med lokalpolitik, men i stallet har vi fatt irrelevanta inlagg om just valstugornas byggande, reklambranschens ryggdunkande och internt tjafs inom KD. Var ar den riktiga lokalpolitiken? Det borde vara intressant for en politisk kandidat som du sjalv att posta information om det.

Peppe! "..mer koncentrerat kring den lokala politiken" tolkar Du som om det endast skulle bli inlägg om politiska frågor. Så var inte avsikten. "Politik" är också i högsta grad rapportering kring valstugebyggande (Du anar inte vad det ämnet inrymmer för diskussioner på hög politisk nivå) och Mälardagsdeltagande.



Sedan jag "utlovade" koncentrationen har jag skrivit 12 inlägg varav 8 handlar om politiken. Det är definitivt en koncentration jämfört med tidigare.

6 Peppe:

Jag hoppas innerligt inte att de kandidater som efterfrågar min röst ser valstugebyggande som "i högsta grad lokalpolitik" och en relevant del därav. Lika lite hoppas jag att internt käbblande inom KD om vem som eventuellt sagt eller tyckt vad, och vem som i så fall berättade om det, inte ses som en särskilt viktig del av den lokala politiken.



Vad vill du, som ber om min röst i valet, göra med den rösten?

Men snälla Peppe! Varför skulle min personliga blogg vara ett redskap för att föra ut mitt partis politik?



Den ska bara torgföra mina personliga åsikter och jag ber således varken om Din eller någon annnans röst genom det jag skriver här.



Det gör jag genom mina insatser under den gångna mandatperioden i Kommunfullmäktige och Kommunstyrelse och det gör jag genom partiets hushållsutskick och genom vårt lokala handlingsprogram som Du är välkommen att hämta i vår valstuga (sic!)på Gyllenhjelmstorget. Det finns i en lååång version och i två kortare! Välj själv.



Och om Du inte orkar/kan/vill ta Dig dit, så kan Du maila mig Din mailadress på [email protected]

så ska jag maila tillbaka valmanifestet till Dig.