2

Bloggtroll

Under någon dag har jag känt mig föranlåten att återgå till ett tidigare förfarande då jag förhandsgranskade kommentarer före publicering. Anledningen är att min blogg (och några andras) hårdbevakats av ett par bloggtroll som uppträder under olika signaturer med samma IP-nummer eller med samma signatur och olika IP-nummer (Undrar f.ö. vad de enes arbetsgivare, ett seriöst finansrådgivningsföretag, anser om att en av deras anställda på arbetstid ägnar sig åt att kommentera lokalpolitiska Strängnäsbloggar).

Jag fann det olyckligt att behöva ta till detta. Alla som vill kommentera det jag skriver och publicerar på min blogg är välkomna att kommentera. Men jag vill påminna om att det är min blogg och det jag skriver gör jag på det sätt jag själv önskar.

Jag skriver inte för att tillfredsställa någon annan.

Jag har nu kopplat bort förhandsgranskningen igen.

Kommentarer som handlar om det jag skriver och därmed för diskussionen framåt är fortfarande välkomna, men sådana som enbart handlar om hur jag skriver och vilka formuleringar jag använder, kommer jag i framtiden att plocka bort. Passar inte mina formuleringar någon läsare, står det denne fritt att själv starta en blogg och att där formulera sig på ett sätt som bättre motsvarar vederbörandes krav på formuleringskonsten.

I övrigt önskar jag en fortsatt skön sommar till alla mina läsare!
MATS WERNER
1 Don Q:

En bloggare som inte vågar bli ifrågasatt är ingen bloggare.

Starta en hemsida så kan du säga vad du vill utan att kommenteras.

2 Nina Krogen:

Bra Mats!

Klem Nina