1

Skandallöpsedel!

Jag är lite dålig med bloggandet just nu men den snart gångna veckan har verkligen varit så fullproppad att knappt en sekund funnits över. Veckan avslutas i morgon med dop av vårt senaste lilla barnbarn Elsa i Mariefreds kyrka varefter hustrun och jag åker direkt på vår årliga decemberweekend i Stockholm med My fair Lady på kvällen!

Sedan ska vi andas ut........

Men jag kan inte undanhålla er en tidsstudie! Hittade nedanstående löpsedel från Strengnäs Tidning (lokaledition av Eskilstuna-Kuriren) från den 13 augusti 1976. Det är alltså 32 år sedan. Inte så jättemycket egentligen.

Jag har förvisso varit med om att skapa en och annan skandalrubrik också på löpsedelsplats, men frågan är ändå om inte denna är den märkligaste!

Kommer ni ihåg när det kom grillförkläden som var blå och hade ett gult kors på precis som svenska flaggan. Hustrun och jag hade tagit hem sådana för att sälja i vår manufaktur-, sybehörs-, gardin-, present- och hemslöjdsbutik vid torget i Mariefred. En butik som vi gett namn efter ett gammalt smeknamn på fastigheten: Skrapgården. Kan ni tänka er att detta oskyldiga tilltag skulle kunna resultera i krigsrubriker!

Mycket har ändrats sedan dess! Men om byggnation på Krutbrukets gamla mark tjafsar man fortfarande.......

1 Bella:

Visst minns jag flaggförklädet! Jag tror att vi hade ett. Vad trevligt ni kommer att få här i Stockholm. Jag har ju som du kanske minns redan varit på Oscars.