1

Fram eller tillbaka?

Så var det då dags igen! Att ställa "fram eller tillbaka", "vinna eller förlora" en timme o.s.v.

Alla hippa tips som jag kan förstå med förnuftet men inte riktigt "omfattar" om ni förstår hur jag menar. Hjälptipsen blir ofta bara mer förvirrande.

T.ex. att "ställa tillbaka sommarmöblerna" betyder för mig att ställa "fram" dem i solen igen.....

Och så alla dessa olika små klockor som ska ställas om. Alltid är det något viktigt TV-program man missar för att videon spelar in ett program som ligger en timme före eller efter det man vill ha kvar.

För att inte tala om vad ett antal månader kan göra för minnet av hur f-n det nu är man gör för att ställa om bilklockorna? Vrida, trycka eller dra i den lilla spaken? Eller både ock?

Skönt att det nu finns mackapärer vars klockor ställer om sig själva! Men då kan man ge sig på att man av bara farten ställer om dessa också med dubbelfel som följd.

Det är inte utan att man börjar känna sympati för de EU-krafter som verkar för att vi ska ha en enda tid igen. Måtte det då bara bli vår sommartid och inte deras vintertid!
1 Berndt:

Jag är emot! jag vill ha sommartid året runt. Den här årstiden spelar det ju inte heller nån roll, det blir ju mörkt tidigt lik förbannat!